„Alkoholis kenkia sveikatai“. „Raudonasis vynas
naudingas sirdziai“. „Svarbiausia –
saikas.“ Kiek ivairiausiu antrasciu
ir nuomoniu sia tema galima rasti...
Sutrikote?
Ne tik
jus. Tai kelti ta
taure i savo sveikata ar susilaikyti?
Oficialios rekomendacijos teigia, kad vyrai
ir moterys per
savaite neturetu suvartoti daugiau kaip 21 ar
14 tauriu alkoholinio gerimo. Taciau "Million Women" atliktas tyrimas rodo, kad
net viena taure alkoholinio
gerimo per diena padidina
kruties, rykles ir kepenu vezio rizika.
Tyrimo apie alkoholio ir vezio rysi metu
"Radio 4 Frontiers" atskleide bauginama visuomenes
ziniu stoka apie alkoholio poveiki organizmui. Nenuostabu,
kad Didziojoje Britanijoje Pasaulines vezio tyrimu organizacijos uzsakymu atlikta apklausa parode,
kad zmones labai skeptiskai
vertina ispejimus apie tai,
kas sukelia ar saugo nuo vezio.
Nuodingi junginiai
Mokslininkai tiksliai nezino,
kas sukelia pagirias ar kaip alkoholis sukelia vezi. Alkoholis organizme skyla i
nuodingus junginius, taciau kaip tie junginiai daro zala, nera zinoma. Kadangi
musu reakcijai i alkoholi didziules itakos turi genetika, lytis ir amzius, tai,
kas vienam yra visai saugus kiekis, kitam gali buti pavojinga.
Apie neigiamus alkoholio
padarinius sveikatai ir ekonomikai labai daznai kalbama ziniasklaidoje ir
akcentuojama valdzios atstovu. Taciau nors apie alkoholio ir vezio rysi zinoma
jau 100 metu, tai yra menkai istirta sritis ir, anot daugelio mokslininku, per
mazai finansuojama. Tai reiskia, kad vartojantieji alkoholi, kad ir kaip
saikingai jie tai darytu, ne itin gerai ismano apie jo zala. Is tikruju,
daugelis gerianciuju mano, kad alkoholis tik gerina sveikata.
Mitas
"Gryniausias mitas yra tai, jog
raudonasis vynas naudingas sveikatai, - sako Oksfordo universiteto profesore ir
"Million Women" tyrimo vadove Valeri Beral (Valerie Beral). – Tam mes neturime
jokiu irodymu".
"The Red Wine Diet" autorius
profesorius Rodzeris Korderis (Roger Corder) nesutiktu su ja. "Atlike tyrima
isskyreme grupe cheminiu medziagu procianadinu, kurie yra polifenoliai - viena
svarbiausiu medziagu, sauganciu nuo sirdies ligu". Tokiu polifenoliu kaip
antioksidantas resveratrolis, yra raudonuju vynuogiu zieveleje. "Duodamas
didelemis dozemis jis pailgina peliu gyvenimo trukme. Taciau reikalingos labai
dideles dozes", - sako profesorius.
Tokiu budu, zmogui reiketu
tukstanciu litru vyno. Profesorius Korderis nepritaria, kad vynu etiketese butu
vyno reklama, kurioje skelbiama, kad tai sveikas gerimas, kuriame "gausu
polifenoliu" ar "gausu antioksidantu". Taciau, pasak jo, dvi mazos taures vyno,
kuriame gausu tanino ir procianadino, gali buti naudingos. "Visa beda, kad
dauguma prekybos centru prekiauja vynu, kuriame mazai procianadino ir gausu
alkoholio. Mes reklamuojame bloga vyna ir blogus iprocius", - sako
jis.